Climbing the Kili - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu Climbing the Kili - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu

Climbing the Kili

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 Mei 2012 | Tanzania, Dodoma

Heejhoi, weer even een berichtje van mij :)
Alles sawa/oké hier!
Groot nieuws: de elektriciteitsmast is gemaakt! Ik neem m’n woorden terug (“reparatie zal wel op z’n Afrikaans gaan”), want de mechanici hebben – in vrij korte tijd – een nieuwe mast neergezet! Nice :)

Verder gaan de dingen in het centre z’n gangetje; eigenlijk niet zoveel bijzonders:
We zitten lekker in de luiers, helpen met eten, wassen, spelen met de kids, leggen ze op bed en knuffelen veel :)

Als een leuke onderbreking van de dagelijkse routine hadden we afgelopen woensdag een ‘dagtocht Kilimanjaro’ geboekt. Vroeg in de ochtend reed Juve (chauffeur van CNCC) ons naar de gate, waar we met onze gids Rogati begonnen aan de 7 uur durende wandel/klimtocht (17 km), naar de Maundi krater. (De top v/d Kili lag iets te hoog boven ons kunnen: daarvoor moet je minstens 6 dagen lopen).
Ik kan nu natuurlijk een heel dapper verhaal neerpennen, maar eerlijk is eerlijk: Mloesje heeft geen conditie (meer)! Pfff, wat was dat zwaar zeg! Maar – hier komt het dappere gedeelte – Ik heb het toch maar even gedaan! ;P
Ondanks dat het een tikkeltje koud/mistig/regenachtig weer was (maar ja, wat verwacht je anders in een REGENwoud ;P – gelukkig viel het niet met bakken uit de hemel) was het een erg mooie tocht.
Een prachtige jungle; voelde me echt een dagje ‘Jane’ ;)
Hoogtepunt was voor mij niet zozeer de krater, maar de aapjes die we onderweg zagen! Twee keer zijn we heel dichtbij geweest – stond ik op één meter van een boom, waar een nieuwsgierig en hongerig aapje heensprong (op ooghoogte!), om z’n vruchtje op te eten. Gewéldig! :D
Minder fijn was dat het pad waar we op liepen zwart zag van de mieren. “Pas op!” waarschuwde Rogati nog. Waarop ik zei: “Ik heb dichte schoenen, ze kunnen me niets!” Wist ik veel dat die krengen gewoon óver je dichte wandelschoenen, ónder je broekspijp door, helemaal naar bóven op je been (of hoger :S) klimmen, om vervolgens een partijtje te gaan bijten?! Grrrrr….

Maar goed… Aan het eind van de dag was ik bekaf – toch ook lichtelijk trots op mezelf – en heb ik geweldig genoten! :)
En we blijven genieten! We willen nu nog een maand in het centre werken (c.a. 14 juni vertrekken we uit Leto), maar mijn verhalen op de site worden waarschijnlijk steeds toeristischer.. Er staan namelijk nog een paar leuke activiteiten op de agenda: (hopelijk) een dagje olifanten spotten in Kenia, en een safari naar Lake Manyara, Ngorongoro Crater, en Serengeti Park! :)

Dat ik niet meer zoveel over het centre schrijf, betekent natuurlijk niet dat we niets meer doen :P het werk hier gaat gewoon door - maar het moet voor jullie ook een beetje leuk blijven om te lezen ;)

Ik heb trouwens nog wel een mooi verhaaltje om te delen:
Kreeg pas een mailtje doorgestuurd: Jesper, een jongen uit Zeeland (die ik zelf niet ken; een neefje van een collega van m’n vader – volg je ‘m nog?) vroeg voor z’n 9e verjaardag geen cadeautjes. Hij had geen verlanglijstje dit jaar..
Hij wilde alleen wel graag geld sparen voor ‘een weeshuis in Afrika’, waar hij van gehoord had… :) How sweet!
(Natuurlijk hebben de kindjes van het CNCC er samen met bibi Marloesie – en bibi Olga in NL – er even voor gezorgd dat Jesper in ieder geval een leuk persoonlijk fotocadeautje uit Tanzania kreeg!)

Nou, veel liefs weer,

Marloes






  • 11 Mei 2012 - 08:51

    Daantje:

    Bikkel!
    Gaaf hoor. Ook heel leuk dat je de omgeving een beetje gaat bekijken :)
    Geniet ervan schat!
    Knuffel van ons

  • 11 Mei 2012 - 09:29

    Corrie:

    Lieve Marloes,Ook al denk je dat we de verhaen uit het huis niet interresant meer zouden vinden,hoef je nog niet zulke enge streken uit te halen !Bek-af ,geintje toch zeker ,die foto is vast niet echt .
    Het is we fantastisch dat jullie zo''n mooie kans krijgen om meer van het land te zien ,en wij dus ook een beetje.Geniet er maar van ,prachtig kado van Jesper,en een geweldige verjaardagskaart,Gefeliciteerd Jesper !!! en Jij Marloes ,een knuffel

  • 11 Mei 2012 - 09:52

    OLga:

    Mooie tocht ,Marloes, weer een leuk verhaal. Het weekend meer tijd om jullie weer eens te schrijven, dag dag liefs

  • 11 Mei 2012 - 18:28

    Martijntje:

    Heeey!
    Wat ben je ontzettend gave dingen aan het meemaken!
    Ben heel erg trots dat je die heeeele hoge berg beklommen hebt ;)!
    Hé geniet van je tijd daar he!!

    Liefs uit Dord

  • 11 Mei 2012 - 19:09

    Foort En Jeannette:

    Hi there Jane!

    wat dapper van je om zo'n tocht te maken, gaaf!
    Leuke foto's ook weer.
    Jesper je bent een super kerel, wat ontzettend lief! Fijne verjaardag!

    Groetjes Foort en Jeannette

  • 15 Mei 2012 - 21:10

    Hendriek:

    Lieve Marloes
    Wat ben je toch ondernemend, ik heb bewondering voor jou, fijn dat je daar zoveel voor de kinderen kunt doen, en ook een goede leerschool voor jezelf.
    Maar wat gaat de tijd toch snel hè .
    We hopen dat alles goed mag gaan ook de laatste weken. Een knuffel voor jou en ook voor de kinderen, het ga jullie goed
    Groetjes van Hendriek en Ko Filius

  • 19 Mei 2012 - 19:15

    Tabitha:

    Me Tabbie, you Jane?
    Diehard!

  • 21 Mei 2012 - 12:53

    Janet:

    Door Dick (de collega van jouw pa) werd ik op jouw weblog geattendeerd.
    Nog enorm bedankt voor de leuke foto's. Jesper is er maar wat trots op en heeft ze ook op school laten zien. Hopelijk smullen de kindjes van de extra broodjes.
    We gaan je verhalen met belangstelling volgen!

  • 25 Mei 2012 - 09:39

    Renee:

    Marloes! Wat goed dat je die enorme tocht hebt afgelegd! Zo te merken heb je er ontzettend van genoten! En je weet gelijk weer hoe het er met je conditie voor staat:P Ben blij dat het goed met je gaat! X

  • 27 Mei 2012 - 09:24

    Ad Tange:

    Marloes, wat let je om aan het einde van je werkperiode eens helemaal naar boven te gaan, in 6 dagen? Lijkt me een fantastische uitdaging voor jou.
    Groetjes van marijke en ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

TANZANIA 2012

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2012

Zwart-Wit

03 Juli 2012

Met andere ogen

28 Juni 2012

Tourist Time

21 Juni 2012

Bye-bye, zwaai-zwaai

05 Juni 2012

Super Safari
Marloes

Witte juf in Afrika :)

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 82457

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 13 Juli 2013

BENIN 2012-2013

06 Maart 2012 - 06 Juli 2012

TANZANIA 2012

14 Juli 2006 - 05 Augustus 2006

HONDURAS 2006

13 September 2011 - 30 November -0001

DENEMARKEN 2011

Landen bezocht: