Copan (20 juli) - Reisverslag uit Copán, Honduras van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu Copan (20 juli) - Reisverslag uit Copán, Honduras van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu

Copan (20 juli)

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

06 September 2006 | Honduras, Copán

Na afscheid te hebben genomen van alle lieve mensen op de plantage, zijn we met ons busje naar Copan gereden.
Copan is een beetje de toeristische trekpleister, omdat hier de indrukwekkende maya-ruïnes zijn te bezichtigen..

Tijdens de lunch bij een mevrouw, begon het zo ontzettend te plenzen! (echt mega!)
Omdat ik toch wilde gaan douchen, trok ik de stoute schoenen aan, en liep recht de plensbui in! Nu kon ik me pas echt goed voorstellen wat een probleem dit moest zijn voor de arme mensen: een grote bruine golf modderwater stroomde langs de straten van Copan; wanneer je dus in een krot woonde, van wat karton en hout, was je huis dus gewoon weggespoeld! …

Bij ons slaapverblijf aangekomen heb ik eerst snel een douche genomen, om vervolgens in m’n bikini, in de stromende regen, buiten, anderhalf uur m’n kleren te wassen! Nja, getrácht te wassen! (bleek later dat ze 10x meer stonken dan voorheen, omdat ze niet goed opgedroogd waren! Jakkes!! Maar goed, weer een ervaring rijker :P).

’s Avonds zijn we naar de kerk geweest in een dorpje vlak bij Copan. Er was daar een speciale jongerendienst, over verleidingen. Was heel erg leuk om dat mee te maken, om de jongeren daar zo bezig te zien!
Kunnen wij ook nog wel wat van leren misschien.
We hebben zelf ook nog ons spaanse hillsong-liedje gezongen met z’n allen, was mooi!
De volgende dag zouden we met deze jongeren de maya-ruïnes gaan bezoeken…