GELUK (gedicht) - Reisverslag uit La Ceiba, Honduras van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu GELUK (gedicht) - Reisverslag uit La Ceiba, Honduras van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu

GELUK (gedicht)

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 Juli 2006 | Honduras, La Ceiba

GELUK

Eindelijk GELUK(t)!
Ik mag op reis,
Mijn droom wordt waar!
Het wordt heel mooi,
Maar ook wel zwaar.
Een zoektocht naar GELUK
En de inhoud ervan.
Is het iets dat je zien,
Of pakken kan?
Of is het een gevoel,
Verborgen in een mens?
Een hoop, of verlangen,
Een kleine stille wens?
Is het misschien
Een algemeen recht?
Dat helaas niet
Voor iedereen is weggelegd;
Vrijheid, blijheid, en gezondheid;
Eten, drinken, of onderdak…
Heeft het iets te maken
Met aanzien en macht;
Of is het de rijkdom
Waar je op wacht?
Kan het een mens zijn, zoals jij en ik?
Die een ander GELUK kan laten beleven;
Simpelweg gewoon,
Door wat liefde weg te geven…

Ik zou het je niet kunnen zeggen
Niets algemeens, geen zwart op wit.
Het is heel moeilijk uit te leggen,
Waar nou écht GELUK in zit…

Ik hoop hier iets ervan te proeven,
Te merken, of slechts een stille hint.
Want ik hou me vast aan het gezegde:
Degene die zoeken zal, die vindt…

Ik hoop dat ik kan vinden wat ik zocht:
Puur GELUK…
Op deze ontdekkingstocht…

  • 19 Juli 2006 - 10:07

    Jeannette:

    Hoi Marloes,
    fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen! Dan kan het zoeken nu echt gaan beginnen, alhoewel volgens mij weet jij wel waar het echte Geluk vandaan komt.....
    Groetjes en geniet-ze Jeannette

  • 20 Juli 2006 - 08:30

    Tante Jet:

    Hoi Marloes,
    Wat leuk om jouw verhalen te lezen. Wat een belevenis! Een ervaring voor het leven. Hier in Nederland is het ook heel warm. Gisteren zijn we met Giljam naar het spetterbad geweest. Een peuterbadje aan de Oude Maas te Barendrecht. Dat was erg leuk, Giljam heeft genoten. Vandaag weer gewoon aan het werk, heel saai. Nou meid, geniet er van een heel veel GELUK!

  • 20 Juli 2006 - 12:04

    Ineke Wattel:

    Hoi Marloes.
    Te gek hoe je het allemaal beschrijft. Geniet en we lezen of horen nog wel van je belevenissen. Groetjes Ineke en de rest van Wattel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Witte juf in Afrika :)

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 82463

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 13 Juli 2013

BENIN 2012-2013

06 Maart 2012 - 06 Juli 2012

TANZANIA 2012

14 Juli 2006 - 05 Augustus 2006

HONDURAS 2006

13 September 2011 - 30 November -0001

DENEMARKEN 2011

Landen bezocht: