Wakker worden in H´duras! (15 juli) - Reisverslag uit San Pedro, Honduras van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu Wakker worden in H´duras! (15 juli) - Reisverslag uit San Pedro, Honduras van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu

Wakker worden in H´duras! (15 juli)

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

20 Juli 2006 | Honduras, San Pedro

Zaterdag 15 juli, 22.10 uur


Wakker worden zonder jetlag… Yes!!! Dat is een mooi begin!
Na een niet al te lange nacht was ik tot mijn verbazing vrij uitgerust, en voelde ik me al gelijk geïntegreerd in het Hondurese dagschema .
Na een frisse ochtendduik in het (!) zwembad (jaja, deze ontdekkingsreizigers beginnen hun reis nogal luxe, om zachtjes aan te kunnen wennen :P) heb ik mijn eerste ontbijt in H’duras verorberd. We zitten in een internationaal hotel, dus gelukkig moesten de bruine bonen nog even op ons wachten. Oké, alles moet je uitproberen, en het woord “pancakes” ziet er lekker uit. Helaas was ik mijn pannenkoek na 5 happen al behoorlijk beu; er zat echt een vaaage smaak aan! Maar goed, alles voor het avontuur! ;) (het eten kan veeeeeel erger, dus ik mag (nog) niet klagen)!
Dus vrolijk hapte ik verder (ik had er immers nóg één te gaan)…

’s Middags gaan lunchen in een restaurant in de stad, in San Pedro Sula…
In de bus kregen we eindelijk een beeld van Honduras. Het bekende beeld van bakfietsen, gammele wagens, krotten, armoede en een immens mooie natuur (wat we allemaal ong wel kennen van tv), bleek écht waar te zijn! Het dringt alleen nog helemaal niet goed tot me door, zoveel indrukken komen er op me af…

Het restaurant was geweldig! Het eten was lekker, en er speelde een leuk bandje. We konden ons niet inhouden, en moesten de mensen even laten weten dat Holland ook vertegenwoordigd was ;) De band betrok ons ook in de teksten, errug leuk!!

Met een voldaan gevoel in onze buikjes zijn we naar het centrum van San Pedro gereden. Even een rondje lopen… Wat voelde ik me vreselijk de toerist uithangen zeg! Al lopend door de over- en echt overvolle straatjes hebben we allerlei soorten mensen gezien: oude lootjesverkopers, bedelaars, zwaar bewapende agenten, en zelfs een heel erg bepiercte jongen  heel z’n gezicht zat onder de spijkers!!! (ziet er errug crimineel uit)…

Daarna naar het hoofdkantoor van het CAS gereden (organisatie), waar we een presentatie hebben gehad, en er ook één hebben weggegeven.

Was een mooie dag. Nog niet echt intensief aan het ´werk´ geweest, maar dat is niet erg... Morgen bezoeken we ons eerste project...

Adios!!!

  • 20 Juli 2006 - 21:36

    Arvid En Nelleke Evers:

    Lieve Marloes,

    Fijn dat je heelhuids overgekomen bent. We weten zeker dat je een geweldige tijd zult hebben in Honduras. Wat super leuk voor je!
    Geniet ervan, ook van het eten... Enne, je bent bij deze van harte welkom om bij ons echte 'pancakes' te komen eten die geen vaaage smaak hebben!!

    Veel succes!

    Arvid, Nelleke, Nadine, Ronald, Yorick, Eva en Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Witte juf in Afrika :)

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 82463

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 13 Juli 2013

BENIN 2012-2013

06 Maart 2012 - 06 Juli 2012

TANZANIA 2012

14 Juli 2006 - 05 Augustus 2006

HONDURAS 2006

13 September 2011 - 30 November -0001

DENEMARKEN 2011

Landen bezocht: