vliegreis en aankomst - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu vliegreis en aankomst - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van Marloes Bakker - WaarBenJij.nu

vliegreis en aankomst

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Juli 2006 | Honduras, San Pedro Sula

Wooow! Vliegen is gaaf!!! Opstijgen is helemaal niet eng, ik heb voor niks kriebels in m’n buik gehad… Dwars door wolken gevlogen, over de oceaan, en een vreselijk mooi landschap onder ons, van boven af gezien...
Ik vermaak me met wat gebabbel, sudoku-spelletjes (die ik errug leuk vind, totdat ik vastloop), en een film over een zeemeermin en een leuke blonde jongen (die me iets teveel aan Habbo doet denken)… ’t is ook wel leuk om op het schermpje te volgen hoe en wat je precies vliegt… Net over Groenland gevlogen, en nu zijn we bijna boven Amerika. Snelheid is nu 850 km/h, temperatuur buiten is -50 graden C. en we zitten op 9448 m hoogte!  (altijd leuk om te weten). Trouwens, het personeel is hier aan boord op zich ook wel oké. In principe krijgt iedereen op tijd z’n natje en z’n droogje ;). Alleen het avondeten was een béétje aan de vroege kant: had ik net om 15.30 u (NL) 2 heerlijke saucijzenbroodjes verorberd, komen ze om 16.00 u al met rijst, groente, sla, brood en een of andere gare biefstuk… Sorrie, maar ’t was niet al te lekker, dus een groot deel van dit voedsel zal nooit weten hoe de binnenkant van m’n maag eruit ziet...
De landing was niet zo’n suc6. Door mijn verkoudheid kreeg ik enorme steken in mijn linkeroogholte, maar goed, ik heb het overleefd…
De overstap op Houston was behoorlijk hectisch… Het kwam op een halve minuut aan, of we het zouden halen of niet. En Henk had z’n paspoort helemaal aan het begin, bij de detective-poortjes laten liggen, maar wij moesten (na een flinke sprint) wél alvast het vliegtuig in! In spanning wachtten we af of Henk en Hanneke ons nog zouden vergezellen, en jawel: 13 seconden voor dat de deur dicht ging, kwamen onze H & H aangerend! Nu hadden we heel even de tijd om een plekje te zoeken in het veel kleinere, warme, benauwde, claustrofobisch-achtige vliegtuig…
Om ong 02:45 uur NL vlogen we..
Toen we in San Pedro Sula waren geland en buitenkwamen, sloeg de hitte ons echt in het gezicht. Ook al hadden we het natuurlijk wel verwacht, het gaat toch je verwachtingen te boven. Zuchtend, puffend, steunend en zwetend hebben we de koffers in ons busje gegooid, en gingen we met onze begeleidsters Marieke en Jantine naar een luxe appartementencomplex: Apart Hotel Villa Nuria.
Daar kwamen we ong om 05:00 uur aan (jaja, ik reken nu nog steeds in NL tijd), en hebben we nog een poos moeten wachten.
Oow, trouwens, zou ik bijna vergeten: mijn eerste indruk van Honduras! Dat was eigenlijk nog niet zo veel, behalve alleen maar enorm WARM (en ja, dan bedoen ik graden C!). Het was te donker, en we waren té moe, om in de bus al iets te kunnen zien. Die spanning bewaarden we nog even voor de volgende dag (of liever gezegd: voor enkele uren later). Wel hebben we bij het landen in San Pedro Sula een enorm mooi lichtjes-uitzicht gehad vanuit het vliegtuig. Dat was écht betoverend! (helaas geen foto’s van kunnen maken :S). Maar goed, toen we eindelijk ons appartement toegewezen kregen, zijn we á la minute gaan slapen (dat was heeeel hard nodig!). Het was 07.45 uur NL toen ik in m’n bedje lag… (en tóen pas heb ik mijn horloge op Hondurese tijd durven te zetten :P Dat was dus 00:45 uur ;))…
Weltrusten!!!

  • 17 Juli 2006 - 10:00

    Johan Wondergem:

    Hoi Marloes,
    Snel je jetlag zien te verwerken! En dan aan de slag. Ben benieuwd wat je daar allemaal gaat meemaken,
    Goede tijd in Zuid Amerika in ieder geval.
    Gr. Johan

  • 17 Juli 2006 - 18:01

    Hab:

    hee meiske van me

    wat gaaf joh! oh....vet cool voor je, zon avontuur...nu wordt het idd wezelijk...je bent er nu egt:D veel sterkte schat (je hebt niet veel tijd om te internette, i know, maar tog:P)

    geniet ervan meis....

    veel liefs

    je hab

  • 17 Juli 2006 - 18:34

    Jokolipa:

    Hoi mloes, leuk om je enthousiaste verhaal te lezen. Zelf hebben we ook 2 x 12 uur gereden voor we op onze bestemming kwamen, nogal wat files in Duitsland en Slovenie.
    Maar goed. De rest vertellen we later wel.
    Geniet ervan en we wachten je verdere berichten af. Liefs en groetjes van ons 4tjes.

  • 17 Juli 2006 - 18:49

    Mieke:

    Ha Marloes! :)
    Ik kan echt niet wachten tot ik weer iets van je hoor! Ik ben net trug van vakantie en toen ik dit las kreeg toch echt even een Kenia-flashback... :) Meid, geniet ervan, want deze 3 weken zullen zooo om zijn! Ik leef met je mee en ik wacht op een nieuw bericht! :)
    Hele dikke knuff en kus van mij!

  • 17 Juli 2006 - 19:05

    Suus:

    Heee Loesje!! Wat gaaf om je verhalen zoo te lezen :D ik wens je echt een leuke tijd, en ik ga deze site zeker volgen! :D

    Kus Suus

  • 18 Juli 2006 - 05:11

    Oma Karreman:

    Lieve Marloes 18-7-06,7.oou

    Wat ben ik blij dat je goed bent aangekomen !!
    En nu maar afwachten wat je allemaal gaat beleven,
    spannend hoor !
    Heel veel sterkte met alles , en succes met je "werk" Ik zal je site dikwijls bekijken.
    Liefs en groetjes, oma.

  • 18 Juli 2006 - 17:22

    Familie Kouwer:

    Hoi Marloes,
    Heel leuk om je site te lezen, zo kunnen we een beetje volgen wat je daar allemaal gaat beleven.
    We wensen je heel veel succes toe daar in Honduras.

    groetjes van Wim, Adrie, Richard, Angela en Stefan.






















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, San Pedro Sula

Marloes

Witte juf in Afrika :)

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 82465

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 13 Juli 2013

BENIN 2012-2013

06 Maart 2012 - 06 Juli 2012

TANZANIA 2012

14 Juli 2006 - 05 Augustus 2006

HONDURAS 2006

13 September 2011 - 30 November -0001

DENEMARKEN 2011

Landen bezocht: